تجارت سیگارهای الکترونیکی

3ae2bd6e 6b6a 46a4 9ffa d0b43b2340f4

تجارت سیگارهای الکترونیکی : حقیقتی درباره تولیدکنندگان

ویپ 19 780x405 1

نمایشگاه های سالانه در کشور چین

تولید کنندگان سیگارهای الکترونی چه کسانی هستند و کجا هستند؟

این روزها انواع مختلفی از سیگارهای الکترونیکی، با قیمت ها و یا برند های مختلف تولید شده در دسترس مردم است . این محصول نوآورانه یکی از محبوب ترین جایگزین برای سیگار دخانی می باشد که در بازارهای جهانی ارائه می شود و اگرچه تعداد زیادی از مصرف کنندگان سیگار های سنتی به استفاده از این محصولات روی می آورند ولی نمی دانند که دقیقا تولید کنندگان آن ها چه کسانی هستند .

۹۰ درصد از سیگارهای الکترونیکی جهان در کشور چین ساخته می شوند. در واقع، این کشور سرزمین مادری صنعت سیگارهای الکترونیکی است. در سال ۲۰۰۳، هان لی داروساز چینی سیگار الکترونیکی را اختراع کرد. او این محصول را به یک محصول قابل فروش توسط شرکت رویان در پکن تبدیل کرد. پس از موفقیت در چین و آسیا، این محصول شروع به فروش در اینترنت کرد. تا سال ۲۰۰۹، سیگارهای الکترونیکی در ایالات متحده و اروپا محبوب شدند. استقبال تجار باعث شد کارخانه های جدیدی برای تقاضای روبه رشد جهانی افتتاح شوند و بازار شروع به ایجاد انتخاب های بیش تری از محصولات از جمله تولید مواد با پایه گیاهی، کیت های آماده ماری جوانا و یا سیگار های بدون نیکوتین، کرد.

قلب این صنعت در منطقه ای به مساحت ۵ مایل مربع در شنژن واقع شده است. این منطقه پر از پارک های صنعتی است. بیش از ۶۰۰ تولیدکننده سیگار الکترونیکی در اینجا مستقر هستند.

تجارت سیگارهای الکترونیکی

 کنترل کیفیت تولید و تجارت سیکارهای الکترونیکی

صدها شرکت در چین با نظارت اندک یا بدون نظارت کار می کنند و کارشناسان می گویند که تولید بدون پایش، می تواند عامل مصرف فلزات سنگین، مواد سرطان زا و سایر مواد شیمیایی خطرناکی باشد که در برخی از سیگارهای الکترونیکی یافت شده است.

تقلب، مشکل بزرگی برای صنعت ویپینگ ها می باشد. تشخیص یک محصول تقلبی از یک محصول واقعی می تواند دشوار باشد. گاهی اوقات، تأیید اصالت کد تنها راه مطمئن برای فهمیدن اینکه آیا یک محصول تقلبی خریده اید یا خیر است.

علائم تاییدی مختلف  می تواند به مشتری بگوید که آیا محصول مطابق با استانداردها تولید شده است و الزامات بهداشتی، ایمنی و زیست محیطی را برآورده می کند یا نه. رایج ترین نمادهایی که برای علامت گذاری سیگارهای الکترونیکی استفاده می شود عبارتند از RoHS (محدودیت مواد خطرناک)، CE (کمیسیون اروپایی) و UL (آزمایشگاه های زیرنویس). این علائم به تولیدکنندگان اجازه می دهد تا کالاهای خود را در بازارهای اروپایی و آمریکا بفروشند. اما در حالی که برخی از تولیدکنندگان مسئول، استانداردهای سختگیرانه بین المللی را رعایت می کنند، برخی از کارخانه های متقلب نمادهای جعلی را روی جعبه خود قرار می دهند چراکه برای چین، کپی کردن محصولات یک پدیده رایج است.

نیویورک تایمز مروری بر فرآیندهای تولید در شنژن منتشر کرد و دریافته است که بسیاری از کارخانه ها به طور قانونی فعالیت می کنند و به کنترل کیفیت توجه می کنند. با این حال، برخی یا تجهیزات تست ایمنی نداشتند یا به سادگی محصولات تقلبی می ساختند که اغلب با قیمت های ارزان تر به فروش می رسید. تاکنون، دولت چین استانداردها و مقررات دقیقی را برای تولید و ایمنی سیگار الکترونیکی صادر نکرده است لذا روشن کردن وضعیت نظارتی محصولات ویپینگ بسیار دشوار است. آنها نه به محصولات تنباکویی و نه به مواد مخدر تعلق دارند.

در ایالات متحده، سازمان غذا و دارو (FDA) نظارت بر سیگارهای الکترونیکی و محصولات مرتبط را آغاز کرده است. آنها در حال توسعه سیستم پایشی و نظارتی برای تولیدکنندگان جهانی هستند. آژانس فدرال آمریکا می خواهد صنعتگران در سراسر جهان را مجبور کند که اطلاعاتی در مورد مواد تشکیل دهنده و فرآیند تولید به آنها ارائه دهند و FDA به دلیل گسترش روزافزون سیگارهای الکترونیکی و مایعات الکترونیکی، تعریف محصول تنباکو را تغییر داده است و این سؤال را برمی انگیزد که آنها تا کجا می توانند این تعریف را گسترش دهند.محصولات سنتی تنباکو شامل سیگار، سیگار برگ، سیگار برگ و سایر اقلام تولید شده از هر گیاهی از جنس نیکوتیانا می باشد. دود تنباکو حاوی ۴۰۰۰ ماده شیمیایی است که اثرات نامطلوب خطرناکی بر تقریباً هر اندام بدن دارد. به دلیل عواقب خطرناک، مقررات در بازار مورد نیاز بود. به همین دلیل است که محصولات سیگاری به عنوان محصولات تنباکو علامت گذاری شدند.

بسیاری از برندها هنوز از نیکوتین استخراج شده از تنباکو برای تولید مایعات مصرفی در ویپینگ ها استفاده می کنند. سازندگان ادعا می کنند که محصول آنها  فاقد ۴۰۰۰ ماده شیمیایی مضر در دود تنباکو است. با این وجود، FDA می گوید که هر محصولی که از تنباکو ساخته یا مشتق شده باشد، از جمله نیکوتین، یا هر محصولی که برای ترویج استفاده از تنباکو طراحی شده باشد، در محدوده آن قرار می گیرد.

تولید کنندگان سیگار الکترونیکی در ایالات متحده

انفجار اخیر محبوبیت سیگارهای الکترونیکی توسط Big Tobacco بی توجه نماند. MarkTen متعلق به Altria Group (شرکت مادر فیلیپ موریس) است. British American Tobacco (BAT)، بین المللی ترین گروه دخانیات جهان، Vype را در سال ۲۰۱۳ راه اندازی کرد. Big Tobacco اکنون در فروش پیشرو است. غول دخانیات رینولدز آمریکا مالک VUSE است. R.J. رینولدز Blu را به Imperial Tobacco، یک شرکت بزرگ در بریتانیا فروخت. دیگر تولیدکنندگان معروف سیگار الکترونیکی آمریکایی ProVape، Hana Modz، White Cloud، Evolv و Halo هستند.

انجمن صنعت ویپینگ های الکترونیکی شنژن (SEVIA) ایالات متحده آمریکا تنها انجمن ویپینگ کشور است که به عنوان نماینده تولیدکنندگان برتر سیگار الکترونیکی و ویپ های چینی از جمله Kanger، Aspire، Innokin، SMOK، Joyetech و غیره در ایالات متحده عمل می کند. این شرکت ها محصولات بخارپز با کیفیت بالا و نوآورانه تولید می کنند. Sevia USA گروهی است که به شکل‌دهی مقررات مربوط به سیگارهای الکترونیکی و ویپینگ کمک می‌کند.

سویا مقررات FDA را که سیگارهای الکترونیکی را به عنوان یک محصول تنباکو مضر و غیرقانونی تعریف کرده است، می داندو این انجمن در لابی های خود برای تغییرات در آن قوانین، فعال است. این طرح دعوی حقوقی بزرگی را تامین می کند و این شکایت آخرین مقررات FDA برای سیگارهای الکترونیکی، از جمله محدود کردن گزینه های دود حاصل از ویپینگ ها را برای بزرگسالان در ایالات متحده را به چالش می کشد. درنهایتصنعت تولید سیگار الکترونیکی به افراد زیادی برای ترک سیگار سنتی کمک کرده است، اما همچنان نگرانی های زیادی وجود دارد.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.