توزیع رایگان ویپ

download

توزیع رایگان ویپ برای ترک دادن افراد سیگاری از سیگارهای دخانی

به یک میلیون سیگاری یک دستگاه ویپینگ رایگان داده می شود تا آنها را تشویق به ترک محصولات تنباکویی کند.

در سال ۲۰۲۳ در کشور انگلیس به غیر از اینکه یک میلیون سیگار الکترونی رایگان میان سیگاری ها توزیع شد، به زنان باردار نیز تا ۴۰۰ پوند برای ترک سیگار پیشنهاد شد که داخل هر پک از سیگارهای الکترونیکی یک راهنمای جامع برای مشاره ترک سیگار موجود بود. هرچند نهاد های مشاوره ای هشدار دادند که تعویض سیگار با ویپ به هیچ وجه کافی نیست.

دولت انگلیس متعهد شده است که تا سال ۲۰۳۰ میزان مصرف سیگار در انگلیس با توزیع رایگان ویپ به زیر ۵ درصد برسد

همگام با برنامه توزیع رایگان ویپ دولت متعهد شده تا از فروش ویپ به افراد زیر سن قانونی جلوگیری کند. برنامه توزیع ویپ به گونه ای طراحی شده که از هز پنج فرد سیگاری، یک نفر این امکانات را دریافت کند. وزیر بهداشت انگلیس می گوید از هر سه سیگاری مادام‌العمر تا دو نفر در اثر استعمال دخانیات جان خود را از دست می‌دهند.

توزیع رایگان ویپ

سیگار تنها محصولی است که به صورت رایج و کاملا نامحدود به فروش می رسد که در صورت استفاده صحیح و متداول آن  باعث مرگ می شود .

این طرحی است که بجای ممنوع کردن سیگار، کمک به ترک آن می شود و تلاش می گردد تا سن قانونی مصرف سیگار به ۲۱ سال افزایش یابد

تخمین زده می شود که ۹ درصد از زنان هنوز در دوران بارداری در انگلستان سیگار می کشند، و دولت می گوید آزمایشات محلی نشان می دهد که مشوق های مالی و حمایت های رفتاری می تواند موثر باشد.

ادامه طرح توزیع رایگان ویپ

از مقامات علمی دعوت شده است تا قبل از اجرای طرح ملی بزرگتر طی دو سال آینده، به بررسی موج اول مناطقی که در سیاست وایپ رایگان مشارکت دارند، بپیوندند. مسئولین این طرح تخمین می زنند که هزینه آن حدود ۴۵ میلیون پوند است و قرار است از بودجه وزارت بهداشت تامین شود، اما توسط مقامات محلی مدیریت می شود. مسئولین وزارت بهداشت این کشور می گویند: “ویپ ها شانس افراد سیگاری را برای ترک موفقیت آمیز سیگار افزایش می دهد، همانطور که کمک های مالی برای افراد باردار سیگاری، بنابراین این گام ها در مسیر درست مورد استقبال قرار می گیرند، اما به هیچ وجه کافی نیستند.”

در سال ۲۰۱۹، وزرا متعهد شدند که تا پایان دهه به استعمال دخانیات پایان دهند ( که به عنوان نرخ زیر ۵٪ تعریف می شود ). تا سال ۲۰۲۱، شیوع استعمال دخانیات در انگلستان ۱۳ درصد بود که کمترین میزان در تاریخ ثبت شده است.

کلام پایانی توزیع رایگان ویپ

به دنبال این گزارش ها توصیه می‌شود که سیگارهای الکترونیکی را به عنوان جایگزینی برای تنباکو تبلیغ کنند، ضمن اینکه سیگارهای الکترونیکی را «کاملاً بدون خطر» نمی دانند. در حالی که دولت می‌خواهد افرادسیگاری‌ بزرگسال را تشویق کند تا سیگار را با ویپ عوض کنند، نگرانی‌هایی در مورد افزایش محبوبیت این محصولات در بین کودکان وجود دارد.

ضمن اینکه تحقیق می شود چگونه می توان جوانان را از پذیرش این عادت منصرف کرد کمپین های تحقیقاتی زیادی راه اندازی شده است.

گزارشات منتشر شده در سال گذشته نشان داد که ۹ درصد از دانش‌آموزان دبیرستانی به طور منظم یا گهگاهی از ویپ استفاده می‌کنند، به طوریکه تقریباً یک نفر از هر پنج نوجوان ۱۵ ساله تجربه استفاده از ویپ را داشته است .

کشورهای دیگر رویکردهای متفاوتی را در قبال سیگارهای الکترونیکی و استعمال دخانیات در پیش گرفته اند که متفاوت از توزیع رایگان ویپ است از جمله تایلند، سریلانکا، مکزیک، ایران، هند و آرژانتین، استعمال دخانیات را ممنوع کرده اند ولی اینکه هرکشور چقدر قابلیت اجرا داشته باشد جای سوال است مثلا بر اساس وب سایت دولت استرالیا، داشتن یا استفاده از هر گونه محصول ویپینگ نیکوتین، بدون تجویز پزشک غیرقانونی است که به نظر میرسد دولت این کشور تاحد خیلی زیادی توان اجرایی داشته باشد. همچنین کشیدن سیگار و سیگارهای الکترونیکی در اماکن عمومی سرپوشیده مانند قطار، هواپیما و اتوبوس غیرقانونی است و یا کشوری مانند ترکیه فروش سیگارهای الکترونیکی را ممنوع کرده است، هرچند که در واقع تولید سیگار در این کشور غیرقانونی نیست و رواج بسیاری در بین نوجوانان، جوانان و بزرگسالان دارد.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.