سیگار الکترونیکی صنعت روبه رشد بعدی چین

download 4 1

سیگار الکترونیکی یا پاد صنعتی نوظهور ولی با سرعتی روبه رشد برای تسخیر محصولات رقیب دخانی خود

افزایش تولید سیگارهای الکترونیکی در چین و وضع قوانین فروش در کشور

در میان قوانین رو به رشد جهانی در مورد استفاده از دخانیات و افزایش آگاهی عمومی در مورد خطرات سیگار، سیگارهای الکترونیکی در حال تبدیل شدن به یک صنعت جدید و در حال ظهور هستند. سیگارهای الکترونیکی که حدود دو دهه پیش توسط یک محقق پزشکی چینی اختراع شد، دستگاه‌هایی هستند که با باتری کار می‌کنند و به کاربران اجازه می‌دهند سیگار کشیدن را با تبخیر نیکوتین مایع (در میان سایر مواد افزودنی) شبیه‌سازی کنند، که در واقع تنباکو ندارند.

از زمانی که برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ در بازار مصرف عرضه شد، بازار جهانی سیگار الکترونیکی به سرعت در حال رشد بوده است. در ایالات متحده، فروش سیگارهای الکترونیکی با نرخ سالانه ۱۱۵ درصد در دوره ۱۲-۲۰۰۹ رشد داشته است. تخمین زده می شود که بازار جهانی سیگارهای الکترونیکی تا سال ۲۰۱۷ به ۱۰ میلیارد دلار افزایش یابد. برخی تحلیلگران حتی پیش بینی می کنند که استفاده از سیگار الکترونیکی سیگارهای قابل احتراق را در ده سال آینده تحت الشعاع قرار دهد. بیش از ۹۵ درصد از سیگارهای الکترونیکی در سراسر جهان در یک مکان تولید می شوند: شنژن، چین.

پیامدهای رشد بازار جهانی سیگارهای الکترونیکی با توجه به استفاده از تنباکو در چین که بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده محصولات تنباکو در جهان می باشدچیست؟

استفاده از سیگارهای تنباکویی یا سیگارهای الکترونیکی

یکی از بزرگترین مشکلات بهداشت عمومی در چین استفاده گسترده از تنباکو است. سالانه حدود ۱.۲ میلیون نفر بر اثر بیماری های ناشی از دخانیات در کشور جان خود را از دست می دهند. اما استفاده از سیگار الکترونیکی بخش بسیار کوچکی از تجارت ۲۰۰ میلیارد دلاری سیگار در چین است. سیگارهای قابل احتراق هنوز به طور گسترده ای محبوب هستند و به راحتی در دسترس هستند و عدم تنظیم بازار و موانع کم برای ورود به بازار منجر به رقابت شدید و کاهش حاشیه سود می شود.

سیگارهای الکترونیکی هنوز در چین محبوب نیستند، اما پتانسیل بازار برای سیگارهای الکترونیکی بسیار زیاد است. اگر تنها ۱ درصد از جمعیت سیگاری چین به سیگارهای الکترونیکی روی بیاورند، به معنای بازاری با حدود ۳.۵ میلیون مصرف کننده سیگار الکترونیکی است. چین مقامات حزبی و دولتی را از استعمال دخانیات در مکان های عمومی یا در حین فعالیت های رسمی منع کرده است. چالش‌های عظیمی که چین در اجرای این ممنوعیت با آن مواجه است، ممکن است مقامات بیشتری را تشویق می کند که به سیگارهای الکترونیکی را به عنوان یک جایگزین سیگارهای دخانی قرار بدهند، که به نوبه خود می‌تواند «اثر نمایشی» قدرتمندی را برای مردم عادی ایجاد کند.

علاوه بر این، از آنجایی که دود سیگارهای الکترونیکی کمتر مضر است، اعتقاد بر این است که این امر به طور قابل توجهی خطر سلامت ناشی از دود دست دوم را در چین کاهش می دهد. حدود ۷۴۰ میلیون نفر به طور مرتب در معرض دود دست دوم قرار می گیرند، از جمله ۱۸۰ میلیون نفری که در سنین زیر ۱۵ سال هستند. در نهایت، بسیاری از خطرات ایمنی و مشکلات سلامتی مرتبط با سیگارهای الکترونیکی احتمالاً ناشی از عدم رعایت مصرف صحیح و کیفیت ناسازگار محصولات می باشد (یعنی مردم تمایل دارند سیگارهای الکترونیکی ارزان و با کیفیت پایین بخرند) نه خود محصولات اورجینال و اصلی را. در سال ۲۰۱۴ ، حدود ۵۰۰ نماینده صنعت جهانی سیگار الکترونیکی در شنژن برای پرده برداری از فن آوری های جدید و بحث در مورد چگونگی بهبود استانداردهای ایمنی و بهداشت این صنعت گرد هم آمدند.

نکته پایانی

روندهای جهانی حاکی از آن است که سیگار الکترونیکی صنعت روبه رشد بعدی چین در رقابت برای جایگزین کردن سیگارهای معمولی دخانی- احتراقی، رقابتی جدی خواهد داشت. تولید انبوه سیگارهای الکترونیکی برای کشور منفعت طلبی مثل چین هیچ محدودیت اجرایی نخواهد داشت.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.