مقایسه هزینه های مصرف سیگار دخانی با سیگار الکترونیکی

images 1 2

مقایسه هزینه های مصرف سیگار دخانی با سیکار الکترونیکی در یک بازه زمانی سه ماهه در چهار کشور

images 2

مقایسه هزینه های مصرف سیگار دخانی با سیگار الکترونیکی

مقایسه هزینه های استعمال دخانیات در چهار کشور

یک بررسی بین المللی در خصوص هزینه های مصرف در چهار کشور در مورد استفاده از ویپینگ ها الکترونیکی و سیگار دخانی در سال ۲۰۱۶ مشخص کرد که استفاده که از مصرف سه ماهه برای استفاده کنندگان  دستگاه های ویپینگ با قابلیت شارژ در کارترج با مایع جویس یا سالت در مقایسه با ویپینگ ها یک بار مصرف پایین تر است و همین هزینه ها برای مصرف کنندگان سیگار ها دخانی به مراتب کم تر است .

قیمت ویپینگ های یک بار مصرف در مقایسه با سیگارهای قابل احتراق درکشور های انگلیس و آمریکا و کانادا بالاتر بود و ویپینگ های یک بار مصرف نیز از قیمت سیگار های دخانی در آمریکا  بیشتر بود ولی در کشور استرالیا این قیمت پایین تر بود . قیمت جویس و سالت مصرفی در ویپینگ ها اغلب پایین تر از قیمت واحد سه ماهه مشابه از سیگار دخانی می باشد و قیمت یک دستگاه شارژی کامل، تقریباً ۳ تا ۵ برابر بیشتر از یک بسته سیگار در چهار کشور است.

انتخاب بین سیکار های دخانی و احتراقی و ویپینگ ها الکترونیکی

در مجموع قیمت ویپینگ های الکترونیکی از قیمت سیگار احتراقی ( بویژه دستگاه های مدرن تر ) از قیمت سیگار های قابل احتراق، هزینه های بالاتری دارد که این تفاوت قیمتی می تواند فرد سیگاری را از خرید ویپینگ های الکترونیکی، منصرف کند . با این حال، متوسط ​​هزینه های پایین تر کارتریج ها و مایعات الکترونیکی نسبت به یک بسته سیگار، تغییر به یک ویپینگ الکترونیکی را جایگزین جذابی برای سیگار کشیدن در دراز مدت می کند نسبت  به زمانی که سیگاری ها به طور کامل به سیگار کشیدن روی آورند.

یافته های این مطالعه بر اهمیت اینکه قیمت نسبی راه اندازی و استفاده ویپینگ ها به سیگار دخانی بایستی پایین بیاید . به عنوان مثال محل های فروش ویپینگ ها افزایش یابد تا استفاده از سیگار های الکترونیکی برای سیگاری های دخانی جذابیت بیشتری پیدا کند ضمن اینکه مالیات بر سیگار های دخانی نسبت به ویپینگ های الکترونیکی که خطر کمتری برای سلامتی دارند، افزایش یابد و درواقع نرخ‌های مالیاتی اعمال‌شده روی مواد قابل احتراق و ویپینگ ها باید متمایز شود و مزیت قیمتی برای ویپینگ ها نسبت به سیگارهای قابل احتراقی ایجاد کنند.

نتیجه گیری در مصرف هزینه های استعمال دخانیات و سلامت جامعه

مقایسه هزینه های استعمال دخانیات در این چهار کشور نشان می دهد که می توان با جایگزین کردن ویپینگ های الکترونیکی به جای سیگار های دخانی ضمن اینکه صرفه جویی در هزینه ها می شود، در طولانی مدت می تواند به شکل چشمگیری در کاهش مضرات سیگارهای دخانی و بهبود سلامت جامعه سیگاری موثر باشد.

توضیحات :

سیگارهای الکترونیکی در مقایسه با سیگارهای سنتی مضرات کمتری دارد با اینحال ضررهای خود را نیز دارد. حداقل موضوع این است که شما در سیگار سنتی کاغذ دور تنباکو را هم می‌کشید و این خود ضررهای زیادی دارد. و این در صورتی است که سیگار الکترونیکی دیگر این مشکل را ندارد و ضرر آن کمتر است. همچنین سیگار الکترونیکی بوی ناخوشایندی که سیگار سنتی در زمان کشیدن ایجاد می‌کند را نخواهد داشت و این از دیگر مزیت‌های آن در مقایسه با سیگار محسوب می‌شود. همچنین در مقایسه هزینه های مصرف سیگار دخانی با سیگار الکترونیکی همانند ویپ، در صورت مصرف به اندازه و درست سیگار الکترونیکی می‌تواند نسبت به سیگار سنتی در خرج و مخارج شما صرفه‌جویی بسیار زیادی را داشته باشد. اما به شکل کلی، ویپ و پاد سیستم ها نسبت به سیگار الکترونیکی مضرات کمتری دارند و سالم‌تر هستند. به شکل کلی پاد سیستم ها یکی از دستگاه‌هایی به شمار می‌روند که در ترک سیگار می‌توانند بسیار موثر باشند.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.