پنج حقیقت در استفاده از پاد سیستم

کالیبرن ای۳اس یوول UWELL CALIBURN A3S POD SYSTEM 2

پنج حقیقت در استفاده از پاد سیستم که باید بدانید چگونه استفاده و یا انتخاب کنید.

VOOPOO ARGUS P1

ترک سیگار

اگر شما هم جزو کسانی هستید که می خواهید سیگار را ترک کنید بدانید از هر ۱۰ نفر سیگاری، ۷ نفر می خواهند که سیگار را ترک کنند.

ترک سیگار یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای سلامتی خود انجام دهید – سیگار تقریباً به تمام اندام های بدن شما از جمله قلب آسیب می رساند. نزدیک به یک سوم مرگ و میرهای ناشی از بیماری قلبی در نتیجه استعمال دخانیات و دود سیگار است.

ممکن است وسوسه شوید که به سیگارهای الکترونیکی (پاد سیستم، ویپ، و سایر دستگاه‌های پاد یکبار مصرف) روی بیاورید تا با  انتقال از سیگار سنتی به پاد سیستم ها دیگر سیگار نکشید. اما آیا کشیدن سیگار الکترونیکی برای شما بهتر از استفاده از محصولات تنباکو است؟ آیا سیگارهای الکترونیکی می توانند به شما کمک کنند تا یک بار برای همیشه سیگار را ترک کنید؟

ویپینگ نسبت به سیگار کشیدن ضرر کمتری دارد، اما هنوز بی خطر نیست

سیگارهای الکترونیکی نیکوتین (استخراج شده از تنباکو)، طعم دهنده ها و سایر مواد شیمیایی را گرم می کنند تا یک مه دود ایجاد کنند که شما استنشاق می کنید. سیگارهای تنباکویی معمولی حاوی ۷۰۰۰ ماده شیمیایی هستند که بسیاری از آنها سمی هستند. در حالی که ما دقیقاً نمی دانیم چه مواد شیمیایی در سیگارهای الکترونیکی وجود دارد، اما شکی وجود ندارد که استفاده از سیگارهای الکترونیکی، شما را در معرض مواد شیمیایی سمی کمتری نسبت به کشیدن سیگارهای سنتی قرار می دهد. البته نباید از این موضوع غافل شدکه استفاده از مایع مصرف شده در سیگار های الکترونیکی اگر بی کیفیت و غیراستاندارد باشند می توانند آسیب ها جبران ناپذیری را ایجاد کنند.

تحقیقات دانشگاهی در مورد مواد تشکیل دهنده ویپ که در اکتبر ۲۰۲۱ منتشر شد، هزاران ماده شیمیایی در محصولات ویپ را نشان می دهد که بیشتر آنها هنوز شناسایی نشده اند. از جمله مواردی که این تیم تحقیقاتی توانست شناسایی کند، چندین ماده بالقوه مضر از جمله کافئین، سه ماده شیمیایی که قبلاً در سیگارهای الکترونیکی یافت نشده بود، یک آفت کش و دو طعم دهنده مرتبط با اثرات سمی احتمالی و تحریک تنفسی بودند .

نیکوتین عامل اصلی در سیگارهای معمولی و سیگارهای الکترونیکی است و بسیار اعتیادآور است و در صورت نادیده گرفتن این میل به مصرفی که ایجاد می کند، باعث می شود که هوس سیگار کشیدن داشته باشید و علائم ترک را تجربه نکنید. نیکوتین یک ماده سمی است. فشار خون شما را بالا می برد و آدرنالین را افزایش می دهد، که باعث افزایش ضربان قلب و احتمال حمله قلبی می شود.

آیا ویپینگ برای ما مضر است؟

ناشناخته‌های زیادی در مورد بخارپز وجود دارد، از جمله اینکه چه مواد شیمیایی بخار را تشکیل می‌دهند و چگونه بر سلامت فیزیکی در دراز مدت تأثیر می‌گذارند. مردم باید بدانند که سیگارهای الکترونیکی به طور بالقوه برای سلامتی خطرناک هستند. داده‌های در حال ظهور ارتباطی با بیماری مزمن ریوی و آسم و همچنین ارتباط بین استفاده دوگانه از سیگارهای الکترونیکی و سیگار کشیدن را با بیماری‌های قلبی عروقی را نشان می‌دهند. لذا با مصرف ویپینگ ها ما خود را در معرض انواع مواد شیمیایی قرار می دهید که هنوز آنها را درک نکرده ایم و احتمالاً بی خطر نیستند.

سیگارهای الکترونیکی به اندازه سیگارهای سنتی اعتیاد آور هستند

هم سیگارهای الکترونیکی و هم سیگارهای معمولی حاوی نیکوتین هستند که تحقیقات نشان می دهد ممکن است به اندازه هروئین و کوکائین اعتیادآور باشد. بدتر از آن، بسیاری از کاربران سیگار الکترونیکی حتی بیشتر از آنچه که از یک محصول تنباکوی قابل احتراق، نیکوتین دریافت می‌کنند چراکه کاربران سیگارهای الکترونیکی می‌توانند کارتریج‌هایی با استحکام فوق‌العاده‌ای که غلظت نیکوتین بیشتری دارند، خریداری کنند یا ولتاژ سیگار الکترونیکی را افزایش دهند.

پنج حقیقتی که در استفاد از پاد سیستم ها باید بدانید

اگرچه سیگارهای الکترونیکی به عنوان ابزاری برای کمک به ترک سیگار معرفی شده اند، اما تأییدیه سازمان غذا و دارو آمریکا، آن را به عنوان وسیله ترک سیگار تایید نکرده است . یک مطالعه اخیر نشان داد که اکثر افرادی که قصد استفاده از سیگارهای الکترونیکی برای ترک عادت استفاده از نیکوتین را داشتند، در نهایت به استفاده از سیگارهای سنتی و الکترونیکی ادامه دادند.

نسل جدید در حال روند روبه افزایش در جذب نیکوتین هستند

در میان جوانان، سیگارهای الکترونیکی، به ویژه از نوع یکبار مصرف، از هر محصول تنباکوی سنتی، محبوبیت بیشتری دارد. بر اساس نظرسنجی ها، بیش از ۲ میلیون دانش‌آموز دبیرستانی و راهنمایی ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ از سیگار الکترونیکی استفاده می‌کردند که از هر ۱۰ نفر از این جوانان، بیش از ۸ نفر از سیگارهای الکترونیکی طعم‌دار استفاده می‌کردند.

سه دلیل وجود دارد که مصرف سیگارهای الکترونیکی ممکن است به ویژه برای جوانان فریبنده باشد. اول اینکه، بسیاری از نوجوانان معتقدند استعمال سیگارهای الکترونیکی، ضرر کمتری نسبت به سیگار کشیدن دارد. دوم اینکه در طولانی مدت سیگارهای الکترونیکی هزینه مصرف کمتری نسبت به سیگارهای سنتی دارند و در نهایت، جوانان و بزرگسالان کمتر بوی دود سیگار می گیرند چراکه مصرف سیگارهای الکترونیکی بدون بو،  انگ استفاده ازسیگار سنتی را کاهش می دهند. نهایتا نگران کننده تری چیزی که در مورد سیگارها الکترونیکی مطرح است : استفاده افرادی است که اصلا سیگاری نیستند ولی با امتحان مصرف آنها می توانند به یک مصرف کننده بالقوه دائمی تبدیل شوند و یا بدتر از آن، مصرف سیگارهای دخانی و سنتی را شروع و ادامه دهند .

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.